sobota, 30 marca 2013

Mian Mian "Cukiereczki"

"Miłość to wygląd, gesty, to zapach, który wysyłam w twoją stronę, po to byś zapamiętał mnie na zawsze (...)."

"Pisanie jest dla mnie sposobem na przemianę zepsucia i rozkładu w coś wspaniałego, cudownego."

"Kiedy słowa kocham cię wypowiadane do drugiego człowieka stają się prawdziwe?"

"Mężczyźni i kobiety mają się ku sobie, jak niebo i ziemia! - krzyczałam. - Taka jest wola Niebios! A teraz ze wszystkich stron otacza mnie homoseksualizm."


Cytaty pochodzą z książki Mian Mian pt. "Cukiereczki", wyd. W.A.B., Czerwiec 2007


Zachwyca poetyckim stylem, opisując prozę życia ludzi, którzy w poszukiwaniu Prawdy ocierają się o kipiące seksem chińskie dzielnice, poznają smak alkoholu, narkotyków, miłości w świecie zdegradowanym przez brak jakichkolwiek wartości moralnych.


4 komentarze:

  1. Czytałam. Świetna książka, ale już "Panda sex" jak dla mnie tragedia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swoją opinią paradoksalnie zainteresowałaś mnie jeszcze bardziej. Ależ chciałabym sprawdzić swoją reakcję po przeczytaniu tejże powieści.
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. Czytałam tę książkę w wieku mniej więcej szesnastu lat i jedyne, co z niej pamiętam, to że wynudziłam się strasznie.
    Aczkolwiek nadal stoi na mojej półce, a Seria z Miotłą warta uwagi.

    Pozdrawiam i życzę śnieżnych Świąt oraz Mokrego Zająca :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, może to nie był ten idealny moment, w którym powinnaś była po nią sięgnąć, a może po prostu nie jest to książka dla Ciebie. Nie każdemu musi się ona podobać. Mnie osobiście nie wciągnęła sama historia, a styl jakim posłużyła się Mian Mian. W każdym razie dziękuję za opinię i życzenia. ;-) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń