czwartek, 4 czerwca 2015

"Mój nauczyciel" (reż. B. Slama)

Kolejny raz duet Bogdan Slama (reżyser) i Pavel Liska (aktor) odkrywają przed widzem karty czeskiego doborowego kina. Tematem głównym jest tu homoseksualizm. Tematy poboczne: poszukiwanie tożsamości oraz miłości, tabu społeczne w dobie nowoczesności, skomplikowane relacje pomiędzy gwałcicielem, ofiarą i matką ofiary. Jak wiadomo trudna tematyka to nie lada wyzwanie. Dla tych dwóch panów jednak niskie pokłony i moc gorących oklasków za styl i klasę, za przekraczanie granic wspomnianego tabu, ale w ramach dobrego smaku. Czekam na więcej! Panowie, do roboty! :-)



5 komentarzy:

  1. Jakże dawno widziałam ten film!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tę dwójkę (Slama i Liska), ale to film "Szczęście" zauroczył mnie najbardziej.
    Choć ta pozycja jest godna polecenia. Zresztą jak widać po moim peanie pochwalnym. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam pytanie poza konkursem, czy Jenn odnosi się w jakiś sposób do Sapkowskiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właściwie to tak. Sapkowski dla mnie to gigant, choć nie wszystkie jego teksty, cykle i powieści są genialne, ale Trylogia Husycka, opowiadania o Wiedźminie i niektórzy bohaterowie zapadają głęboko w pamięć. Yennefer jest taką postacią, że za samo imię padałabym jej do nóg. ;-D
      Podwójne n w nazwie początkowo uważane przeze mnie jako pomyłkę, dziś jest znakiem mojej oryginalności, choć i dążenia do bycia takim jak ta interesująca wiedźma (inteligentna, odważna i kobieca).

      Usuń
    2. :) Dla mnie saga o Wiedźminie jest genialna.

      Usuń